Υβριδικό – ηλεκτρικό πλοίο από Αίγιο – Άγιο Νικόλαο – Τριζόvια
Σε πλήρη ανατροπή των όσων διαδίδονταν, για ναυάγιο του project του Υπουργείου Ναυτιλίας στην πορθμειακή γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου Φωκίδας – Τριζονιών, με τη δρομολόγηση για πρώτη φορά στην Ελλάδα ηλεκτρικού πλοίου ανατροφοδοτούμενο στις δύο στεριές μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προχωρά το δημοτικό λιμενικό ταμείο Αιγιαλείας .
Η εκτίμηση του αντιπεριφερειάρχη καινοτομίας Φωκίων Ζαΐμης στην εφημερίδα «ΠτΔ», ότι λόγω της απόστασης των 12 ναυτικών μιλίων «κρίνεται ασύμφορο, μη βιώσιμο και άρα απαγορευτικό» το project, όταν μάλιστα το κονδύλι για πιλοτική εφαρμογή ανέρχεται στα 5 εκατομμύρια ευρώ, δεν συνάδει με αυτή του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Βασίλη Χριστόπουλου, ο οποίος κατά πληροφορίες της «ΠτΔ» προχωρά εντός των ημερών σε προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ομάδα του οποίου (υπό τον καθηγητή κύριο Βόκα) εν γνώσει του υπουργείου τρέχει το πρωτότυπο σχέδιο.
Ο τίτλος της ανάθεσης είναι «Τεκμηρίωση και Υποβολή Φακέλου ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος) για τη χρηματοδότηση του 1ου Υβριδικού – Ηλεκτρικού Πλοίου» μέσω έκθεσης για το σχετικό τμήμα του συνολικού έργου, βάσει στοιχείων που θα παρέχονται από τους αρμόδιους φορείς.
Η τεκμηρίωση αφορούν σε κρατική ενίσχυση, για ακτοπλοϊκή γραμμή με το υβριδικό πλοίο που θα παρέχεται από το δημόσιο στους πολίτες της χώρας.
Το έργο εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, για αυτό και αναμένεται σχετική ανακοίνωση από το Γενικό γραμματέα Λιμένων-Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Δόκτωρ Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, στην οποία θα Αναφέρεται η γεωγραφική περιοχή Αίγιο-Άγιος Νικόλαος-Τριζόνια των Δήμων Αιγιαλείας και Δωρίδας, ΓΙΑ την παρεχόμενη υπηρεσία, με ποσοτικά στοιχεία για την έκταση των περιοχών και των καλυπτόμενων πληθυσμό.
Επίσης θα περιγράφεται η χρονική διάρκεια σε έτη, που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής έως την απόσβεση της υποδομής με χρηματοοικονομική ανάλυση, συνοπτική παρουσίαση, στοιχεία ποσοτικά δρομολογίων-επιβατικής, εμπορευματικής κίνησης, πληρότητας κλπ, πίνακα με ώρες – μέρες ανά μήνα ή και έτος, στοιχεία για τον εξοπλισμό κλπ.
Για τα παραπάνω το λιμενικό ταμείο έχει εγκρίνει σχετικό κονδύλι από τον προϋπολογισμό του.