Το Υπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου θα επιβραβεύσει τη βιώσιμη ναυτιλία
Το Υπουργείο Ναυτιλίας Κύπρου (SDM) ανακοίνωσε μια σειρά κινήτρων για επιβράβευση σκαφών που επιδεικνύουν αποτελεσματικές μειώσεις εκπομπών.
Το Κυπριακό Υπουργείο Ναυτιλίας (SDM) πιστεύει ότι απαιτούνται ευρεία και ποικίλα μέτρα τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε περιφερειακό επίπεδο για την επίτευξη στόχων μείωσης εκπομπών και ένα βιώσιμο μέλλον για τη βιομηχανία. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση καθαρότερων καυσίμων, την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής καυσίμων, την ηλεκτροδότηση των πλοίων και τη χρήση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης.
Σημειώνει ότι ένας συνδυασμός όλων αυτών των επιλογών έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει την εμπορική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα του τομέα, αλλά οι πλοιοκτήτες πρέπει να ανταμείβονται για επενδύσεις σε βιώσιμες πρακτικές για την επιτάχυνση της απορρόφησης.
Η κυπριακή σημαία θα παρέχει «έκπτωση» στο Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας συγκρίνοντας ποιες μειώσεις εκπομπών απαιτούνται από ένα πλοίο, με αυτό που πραγματικά επιτυγχάνει. Το SDM δίνει τα ακόλουθα παραδείγματα:
- EEDI: Τα σκάφη που έχουν επιτύχει περαιτέρω μείωση του επιτευχθέντος EEDI σε σύγκριση με τον απαιτούμενο EEDI (Κανονισμός 20 / ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI MARPOL) θα λάβουν την αντίστοιχη ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας 5-25%.
- IMO DCS: Το περιβαλλοντικό κίνητρο που σχετίζεται με το Σύστημα Συλλογής Δεδομένων του ΙΜΟ (DCS) ισχύει για πλοία 5.000GT και άνω που συμμορφώνονται με τον Κανονισμό 22Α του Παραρτήματος VI της MARPOL. Πλοία που καταδεικνύουν μείωση της συνολικής κατανάλωσης μαζούτ σε σχέση με την απόσταση που διανύθηκε, σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο αναφοράς, θα λάβουν ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας 10-20% ·
- Εναλλακτικά καύσιμα: Τα σκάφη που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και επιτυγχάνουν μειώσεις εκπομπών CO2 τουλάχιστον 20% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα θα λάβουν έκπτωση για τον ετήσιο φόρο χωρητικότητας 15-30%. Αυτό θα επανεξεταστεί κατά περίπτωση, μετά από έλεγχο των εγγράφων που υποβάλλονται από τον Νηογνώμονα.
Ο Βασίλειος Δημητριάδης, υφυπουργός ναυτιλίας της Κύπρου, σχολίασε: «Ως ηγετικό ναυτικό έθνος, έχουμε την υποχρέωση να υποστηρίξουμε τις προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πιστεύουμε ότι τα κράτη σημαίας είναι σε θέση να υποστηρίξουν τους πλοιοκτήτες στη λήψη βιώσιμων επιλογών αποστολής που μπορούν να επωφεληθούν τόσο από επιχειρησιακή όσο και από οικονομική άποψη. Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ του πράσινου μετασχηματισμού και της ανταγωνιστικότητας είναι μια πρόκληση, αλλά επίσης προσφέρει ευκαιρίες.
«Η Κύπρος πιστεύει ότι κίνητρα όπως αυτό θα ενθαρρύνουν τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική βιωσιμότητα σε ολόκληρη την παγκόσμια βιομηχανία, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Maritime Europe στις νέες πράσινες τεχνολογίες», συνέχισε. «Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για θέσεις εργασίας και ανάπτυξη, παρέχοντας ένα πλεονέκτημα πρώτης κίνησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία της ΕΕ. Ο ΙΜΟ έχει θέσει σαφείς στόχους για το 2030 και το 2050 και όλοι οι ενδιαφερόμενοι κλάδοι πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια σαφή πορεία για την επίτευξη και την υπέρβαση αυτών των στόχων. “