Το σχέδιο επόμενης γενιάς της ΕΕ θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει πράσινα πλοία

Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν να κατασκευάσουν νέα πράσινα πλοία χρησιμοποιώντας συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, ΥΦΑ, μεθανόλης ή άλλα εναλλακτικά καύσιμα θα μπορούσαν να λάβουν μια ώθηση χρηματοδότησης από το σχέδιο ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Covid-19 για την ΕΕ.

Η επόμενης γενιάς προσκλήσεις της ΕΕ και ο μηχανισμός χρηματοδότησης 750 δισεκατομμυρίων ευρώ (833 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) που αποτελείται από 500 δισεκατομμύρια ευρώ (555 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για επιχορηγήσεις και 250 δισεκατομμύρια ευρώ (278 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για δάνεια για την περίοδο 2021-2027, αναφέροντας την ναυπηγική «ως τμήμα προτεραιότητας για τις επενδύσεις που προβλέπονται στο σχέδιο ανάκαμψης. “

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen είπε: «Το σχέδιο ανάκαμψης μετατρέπει την τεράστια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε σε μια ευκαιρία, όχι μόνο υποστηρίζοντας την ανάκαμψη αλλά και επενδύοντας στο μέλλον μας: η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και η ψηφιοποίηση θα ενισχύσουν τις θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη, την ανθεκτικότητα των κοινωνιών μας και της υγείας του περιβάλλοντός μας . “

Η εθνική ναυπηγική ένωση Assonave της Ιταλίας ενθουσιάστηκε από την αναγνώριση της ναυπηγικής και τη δυνατότητα χρηματοδότησης για την υποστήριξη της ανάπτυξης και της κατασκευής πράσινων πλοίων.

«Στην ανακοίνωσή της προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Επιτροπή των Περιφερειών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι, ιδιαίτερα σε αυτήν την περίοδο έκτακτης ανάγκης για την υγεία, η βιομηχανία μεταφορών έχει διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας, είπε σε δήλωση η Assonave. «Αναγνωρίζει επίσης ότι για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η παραγωγή και η χρήση όχι μόνο μηχανοκίνητων οχημάτων αλλά και βιώσιμων πλοίων.»

Τα ναυπηγεία μελών της Assonave, οι προμηθευτές θαλάσσιου εξοπλισμού και εξαρτημάτων, και οι ερευνητικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν περίπου 40.000 θέσεις εργασίας και παραγωγή παραγωγής περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ (8,89 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στην Ιταλία – τα περισσότερα με τη μορφή εξαγωγών.

Ο πληθυσμός της Ιταλίας επλήγη ιδιαίτερα από την πανδημία του ιού κορόνα και η παραγωγική του βάση διακόπηκε. Η Fincantieri με έδρα την Τεργέστη, ένας από τους μεγαλύτερους ναυπηγικούς ομίλους στον κόσμο, ξαναρχίζει σταδιακά τις παραγωγικές της δραστηριότητες στις 20 Απριλίου μετά από περισσότερο από ένα μήνα διακοπή λειτουργίας σε όλα τα ιταλικά ναυπηγεία και τις εγκαταστάσεις παραγωγής. Η παραγωγή στα ιταλικά ναυπηγεία της Fincantieri μειώθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο.

Συνολικά, ο όμιλος Fincantieri έχει καθυστερήσεις 31,9 δισ. Ευρώ (35,4 δισ. Δολάρια ΗΠΑ), 5,5 φορές τα έσοδα του 2019, με 92 πλοία σε παραγγελία, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.

Σχολιάζοντας τις χρηματοδοτήσεις Επόμενης Γενιάς της ΕΕ , ο πρόεδρος της ιταλικής ναυπηγικής βιομηχανίας Assonave, Vincenzo Petrone, σημείωσε «Αυτό το σχέδιο έχει δύο βασικούς στόχους. Το πρώτο είναι η ενίσχυση της παραγωγής και της χρήσης σύγχρονων, περιβαλλοντικά βιώσιμων πλοίων, με συναφή θετικά αποτελέσματα όσον αφορά τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την κινητικότητα. Ο δεύτερος στόχος είναι να αντισταθμιστεί το έλλειμμα των επενδύσεων που απαιτούνται για την επιτάχυνση της «πράσινης» μετάβασης των ευρωπαϊκών πλοίων ώστε να ληφθούν υπόψη οι απαιτητικοί στόχοι προστασίας του περιβάλλοντος που προτίθεται να επιτύχει η Ευρώπη έως το 2030. »

Στο σχέδιο ανάκαμψης, σημείωσε η Assonave, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει επίσης την ενίσχυση προγραμμάτων όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θαλάσσιας και Αλιείας, το ταμείο «Συνδέοντας την Ευρώπη» και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας. Τέλος, η τεκμηρίωση που επισυνάπτεται στην προαναφερθείσα ανακοίνωση αναφέρει μια τομεακή κατανομή των κενών που θα πρέπει να καλυφθούν με ετήσιες επενδύσεις 20 δισεκατομμυρίων ευρώ (22 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) που στοχεύουν στην επίτευξη της πράσινης μετάβασης οχημάτων, τροχαίου υλικού, πλοίων και αεροσκαφών.

Η Νέας Γενιάς Χρηματοδοτήσεις της ΕΕ δεν είναι μόνο καλή είδηση ​​για τα ιταλικά ναυπηγεία, αλλά και για άλλους Ευρωπαίους ναυπηγούς των 27 κρατών μελών.

Ο κ. Petrone πρόσθεσε ότι, «Εάν εκσυγχρονιστεί και χρηματοδοτηθεί σωστά, το σχέδιο ανάκαμψης μπορεί να καταστεί αποτελεσματικό μέσο για την επίτευξη των στόχων ανάπτυξης που έχει θέσει η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία στην πρόκληση κατά της σκληρής ασιατικής βιομηχανίας ».