Η πρώτη υβριδική σωστική λέμβος αλλά και λέμβος κρουαζιέρας
Η FASSMER κατασκευάζει την πρώτη υβριδική λέμβο κρουαζιέρας στον κόσμο, με ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης ντίζελ-ηλεκτρικής ενέργειας.
Το PLL1099 είναι ένας συνδυασμό σωσίβιας λέμβου αλλά και προσέγγισης κρουαζιέρας που μπορεί να μεταφέρει έως και 114 άτομα στη στεριά. Στην ηλεκτρική λειτουργία, η λέμβος δεν προκαλεί ατμοσφαιρική ρύπανση και επιτρέπει μια πολύ αθόρυβη και ομαλή λειτουργία λόγω του εξαλειφθέντος θορύβου του κινητήρα και των μειωμένων κραδασμών.
Το διπλό σύστημα πρόωσης συνδυάζει τον παραδοσιακό κινητήρα Diesel με το υβριδικό σύστημα Transfluid HTM700-20W, το οποίο περιλαμβάνει επίσης το ειδικά εσωτερικά σχεδιασμένο κιβώτιο ταχυτήτων για ένα απόλυτα ολοκληρωμένο σύστημα. Αυτή η διαμόρφωση έλαβε την πρώτη έγκριση τύπου που δόθηκε από το DNV-GL για ένα τέτοιο υβριδικό σύστημα.
Η υβριδική πρόωση επιτρέπει τους ακόλουθους τρόπους λειτουργίας:
– Με ντίζελ (λειτουργία σωσίβιας λέμβου, διέλευση)
– Ντίζελ και ηλεκτρική κίνηση (λειτουργία ώθησης, αυξημένη ταχύτητα)
– Ηλεκτρική κίνηση (χωρίς θόρυβο κινητήρα, χωρίς ατμοσφαιρική ρύπανση, μηδενικοί κραδασμοί – περίοδος αναμονής, λειτουργία αποβίβασης, επιβίβαση)
Στα παραπάνω προστίθεται η σημαντική λειτουργία αναγέννησης, διαθέσιμη τόσο κατά την πλεύση όσο και σε σταθερές συνθήκες, όπου η ισχύς που προσφέρει το Diesel χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση μπαταριών μέσω της ίδιας ηλεκτρικής μηχανής που λειτουργεί και ως ισχυρή γεννήτρια.
Η μπαταρία LiFePo4 της Transfluid με έγκριση τύπου DNV-GL και επέκταση NMA Test 1 παρέχει τη μέγιστη ασφάλεια που διατίθεται σήμερα στην αποθήκευση ενέργειας στη θαλάσσια βιομηχανία. Για συνολικά περίπου 40kWh ενέργεια που αποθηκεύεται επί του σκάφους, το σκάφος θα έχει συνεχή πλήρη ηλεκτρική κίνηση 1,5 ωρών σε λειτουργία με ταχύτητα πλεύσης περίπου 6 κόμβους.