Γιατι η ηλεκτροπρόωση είναι ανώτερη απο τις μηχανές εσωτερικής καύσης

 Ιπποδύναμη είναι το πόσο γρήγορα χτυπάς τον τοίχο ,

Ροπή είναι το πόσο μακριά θα πας τον τοίχο οταν τον χτυπήσεις !
 

Ζούμε στην εποχή του εκδημοκρατισμού της ενέργειας, ξεπερνώντας με ταχείς ρυθμούς την εποχή που μερικοί ολιγάρχες κυβερνούσαν μέσω της κυριαρχίας τους στις βασικές πλουτοπαραγωγικές πηγές όπως εκείνες του ΦΑ και του Πετρελαίου, στην εποχή που οι περισσότεροι πολίτες πλέον μπορούν να έχουν τη δυνατότητα της αυτοπαραγωγής ενέργειας με διάφορους τρόπους και ανάλογα με τα χρήματα που θα ξοδέψουν .

Ζούμε επίσης στη χώρα που ατελείωτα άρθρα στηλιτεύουν την τεράστια αποψίλωση των παραγωγικών κομματιών Γης και τη μετατροπή τους σε φωτοβολταικά πάρκα, με πολλούς απο τους ιδιοκτήτες αυτής της Γης να φωνάζουν στο διαδίκτυο ότι καταστρέφεται η παραγωγικότητα της χώρας αλλά και το περιβάλλον λόγω της αυξανόμενης θερμοκρασίας που τα “τζάμια” προκαλούν… Παράλογο ?
Όχι αν λάβουμε υπόψη τον παραλογισμό της χώρας που τόσα χρόνια την έχει ρίξει στις παρυφές της παραγωγής τεχνολογίας καθώς και πολλά άλλα χαρακτηριστικά των κατοίκων που ένα εξ’ αυτών είναι η προσπάθεια αποτροπής των πολλών να μην ακολουθήσουν το παράδειγμα των ολίγων, ώστε η πίτα να παραμείνει σε λίγα χέρια .

Πρόσφατα, στη συνδιάσκεψη του Μπακού για το κλίμα στο GOP29, η πιο φτωχή χώρα της ΕΕ και η τρίτη μεγαλύτερη σε ανεργία απο τα μέλη του ΟΟΣΑ, είχε την “τιμή” να εκπροσωπηθεί απο 24 πλούσια και παντοδύναμα λόμπι πετρελαικών συμφερόντων. Κάποιοι θα έτρεχαν να πουν ότι αφού είναι παντοδύναμα, θα πρέπει να παραμείνουμε κολλημένοι εκεί και υποστηρικτές των εξορίξεων και των προϊόντων τους, αλλά ας δούμε αν πράγματι είναι έτσι .

Στην εποχή βέβαια που τα πάντα είναι με το μέρος του οικονομικά ισχυρού, πολλοί θα ήταν εκείνοι που θα μπορούσαν να συμφωνήσουν και να σκύψουν κυριολεκτικά το κεφάλι, αλλά το ερώτημα που θα αναδυόταν αυτομάτως θα ήταν, και τι είναι ένας άνθρωπος με σκυμένο κεφάλι ?

Επίσης στην εποχή της woke ατζέντας που τα πάντα παραποιούνται κατά το δοκούν, θα ήταν εύκολο να παρουσιάσουν τον εφευρέτη του πηρουνιού που όλοι μας χρησιμοποιούμε για να απολαμβάνουμε αυτές τις καπαληκτικές Ιταλικές εφευρέσεις , ναι για τις μακαρονάδες μιλάω, ως παρανοικό δολοφόνο καθώς πάμπολοι φόνοι στην ιστορία της ανθρωπότητας έχουν συμβεί με αυτό το καταπληκτικό εργαλείο, αλλά πόσο δίκιο θα μπορούσαν να έχουν με βάση την κοινή αλλά και την επιστημονική λογική ?

Η οικονομία της ηλεκτροπρόωσης έναντι της σπατάλης της καύσης

Σε όλο το φάσμα της επιστήμης καθώς και στους κατασκευαστές μηχανών που καίνε υπολοίματα δεινοσαύρων και εξορύξεων, αφενός είναι γνωστοί οι νόμοι της Θερμοδυναμικής του Καρνότ, αφετέρου όμως είναι και αξεπέραστοι. Όλοι γνωρίζουν ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αγγίζουν μόλις το 35% απόδοσης για μια μηχανή που καίει βενζίνη ή το 40% απόδοσης για μια μηχανή πετρελαίου κι αυτά τα ποσοστά, μόνο στα πρώτα χρόνια λειτουργείας τους .

Δηλαδή, ένας καταναλωτής αυτής της της χώρας, της πιο φτωχής χώρας δηλαδή της ΕΕ, είναι δεδομένο ότι την ίδια στιγμή που βάζει 1€ καυσίμου σε κάποιο βενζινάδικο, την ίδια στιγμή πετάει στο κάλαθο των αχρήστων τα 0,65€ ή τα 0,60€ αντιστοίχως και ουδόλως νοιάζεται για το που πάνε αυτά τα χρήματα που προφανώς αφού κοστίζουν,οδηγούνται απευθείας στην τσέπες καποιων .
Άκοπα…

Ταυτόχρονα όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων όπως και οι επιστήμονες γνωρίζουν πως μια γεννήτρια παραγωγής ρεύματος, έχει μια απόδοση που ξεκινάει απο το 80% για τις μέτριες μάρκες και φθάνει σε ποσοστά 90% κι 93% για τις καλές μάρκες.

Δηλαδή, ο συνδιασμός μια γεννήτριας και ενός ηλεκτρικού μοτέρ σαν το τελικό μέσο μετάδοσης της πρόωσης, θα επέφερε εξοικονόμηση τουλάχιστον της τάξεως του 50% σε καύσιμα, σε εκπομπές ρύπων και αντίστοιχα σε βλάβες και σε σέρβις , με αποκορύφωμα το γεγονός ότι σε μια καταστροφική βλάβη, απείρως πιο εύκολα θα μπορούσες να αντικαταστήσεις μια γεννήτρια σε οποιοδήποτε λιμάνι κι αν βρισκόσουν ακόμη και με μια μικρότερη αν χρειαζόταν, αντί του να προβείς στην αντικατάσταση μια μηχανής , που όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει.

Το “μαγικό” αυτό κόλπο, είναι ακριβώς εκείνο το κόλπο που τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, ή τα σκάφη εργασίας ή πολλά αλιευτικά ή γιωτ στο εξωτερικό χρησιμοποιούν, καθώς είναι γνωστό στις τάξεις των ναυπηγών αλλά και των ιδιοκτητών και η οικονομία που προσφέρει αλλά και η άμεση δύναμη-μετάδοση ενός τέτοιου συστήματος .

“Ναι, αλλά δεν είναι καθαρή ενέργεια”

Ακόμη όμως και σε αυτή την περίπτωση, που φτωχοί άνθρωποι συμπεριφέρονται ως μπρούκληδες απέναντι στη σπατάλη των καυσίμων η οποία συνοδεύεται απο τέραστιες μηχανές σε σχέση με το σκάφος με τη δικαιολογία, “να έχουμε δύναμη για την άσχημη στιγμή”, ακόμη και τότε υπάρχουν εκείνοι που θα διατρανώσουν ως δικαιολογία πως ναι μεν είναι σωστά αυτά, αλλά η ερνέργεια δεν είναι καθαρή, αλλά ούτε “πράσινη”, αδιαφορώντας για όλο το φάσμα της εξοικονόμησης στο οποίο θα εισερχόντουσαν.

Προτιμούν δηλαδή το 0% εξοικονόμησης απο το 50% ή περισσότερο, με τη φθηνή δικαιολογία του ότι δεν είναι “πράσινη”.

Την ίδια ώρα που οι μπαταρίες πλέον συναγωνίζονται το κόστος αλλαγής ενός κινητήρα που έχει υποστεί καταστροφική βλάβη, οι περισσότεροι αναφέρονται στο φόβο του να ξεμείνουν απο ενέργεια στη στεριά ή τη θάλασσα, με τις μπαταρίες να ανέρχονται σε ποσοστό 93% απόδοσης ενω οι κινητήρες όπως είπαμε στο 35%, με τα ηλεκτρικά μοτέρ σε βαθμούς 97% απόδοσης και με την διαφορά καταναλισκώμενης ενέργειας για τις ίδιες διαδρομές, σε μείωση της τάξης του 70-80% .

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ενός ιδιoκτήτη TESLA που ανεβάζοντας το λογαριασμό ρεύματος του στο διαδίκτυο, εξήγησε ότι το αυτοκίνητό του είχε καταναλώσει συνολική ενέργεια 36.482 kWh για να το τροφοδοτήσει για πάνω από 232.000 χλμ. Κάνοντας τις πράξεις βρήκε πως η φόρτιση του Model 3 στο σπίτι του, κόστισε στον ιδιοκτήτη $2.772 μόνο. Δαπάνησε και $583 για φόρτιση σε SuperCharger και άλλα $900 για την αγορά μιας πρίζας NEMA 14-50 για ταχεία φόρτιση στο γκαράζ του.

“Έτσι, αυτό ανεβάζει το συνολικό μου κόστος φόρτισης σε περίπου $4.255”, δήλωσε.

Εμένα προσωπικά στην Ελλάδα των πλουσίων πετρελαικών λόμπι, για το αυτοκίνητο βενζίνης που έχω στην κατοχή μου, το κόστος για τα 232.000 χλμ θα ήταν, σε μορφή ενέργειας με έναν υπολογισμό 8lt/100 χλμ, 18.560lt βενζίνης, δηλαδή 232.000.000 KWh και σε χρηματικό κόστος περίπου 46.400€ .

Αν αυτό δε σημαίνει την ανάγκη του να έχεις ένα δικό σου βενζινάδικο όπως καποτε χαριτολογούσαμε για αυτοκίνητα που καίνε πολύ, τότε τι άλλο να σημαίνει ?

Οι δυνάμεις σε αντιπαράθεση: Ηλεκτρισμός VS Καύσης

Οι εραστές όμως της καύσης προϊόντων εξορύξεων, πέραν όλων των υπολοίπων, φοβούνται την απώλεια ισχύος στην περίπτωση που μετέβαιναν στην ηλεκτροπρόωση.

Την ώρα που τα τρένα στα οποία μπαίνουν κινούνται με ηλεκτρικά μοτέρ, την ώρα που τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς κινούνται με ηλεκτρικά μοτέρ και όλοι νιώθουν την αστήρευτη δύναμη τους, την ίδια ώρα ανοίγουν συζήτηση για απώλεια δύναμης.

Ίσως μια ματιά και σύγκριση στους βασικούς νόμους της Φυσικής που διέπουν τον υπολογισμό ροπής

  • για τα ηλεκτρικά μοτέρ T (Nm) = (kW/rpm) x 9550
  • και τους κινητήρες προϊόντων εξορύξεων T = HP * 5252 / RPM

να ήταν αρκετή ώστε να κατανοήσουμε, με δεδομένο την κατωτερότητα του HP σε σχέση με τα KW αφού είναι γνωστό ότι 1HP = 0.763W, πως χρειαζόμαστε πολύ περισσότερους ίππους (HP) απο ότι KW, για να παράξουμε τις απαραίτητες δυνάμεις που απαιτούνται προκειμένου να υπερνικήσουμε τις δυνάμεις που σταματούν ενα οποιοδήποτε μέσο να κάνει το έργο που θέλουμε .

Αυτό και μόνο σημαίνει πως ότι και να συμβαίνει, ένα ηλεκτρικό μοτέρ θα είναι πάντοτε πολύ πιο ισχυρό, λιγότερο ογκώδες και κυρίως λιγότερο ενεργοβόρο τουλάχιστον κατά 50% σε σχέση με οποιονδήποτε κινητήρα ορυκτων καυσίμων ή προϊόντων εξορύξεων .

Και τι γίνεται με τις μπαταρίες ?

Αγωνίζομαι πάρα πολλές φορές να νικήσω τον άλλο μου εαυτό, εκείνον τον διπολικό χαρακτήρα που ρίχνει συνεχώς μέσα στο μυαλό μου φυτιλιές για την ανεπάρκεια των μπαταριών σε όρους ακτίνας δράσης ή σε χρόνους φόρτισης σε αναλογία πάντοτε με τους χρόνους πλήρωσης των ρεζερβουάρ των κλασσικών αυτοκινήτων σε ένα κλασσικό βενζινάδικο με τις Τούρκικες αντλίες που κλέβουν απο παντού, και μπορώ να πω ότι άλλες φορές νικάω κι άλλες φορές χάνω .

Και κάπου εκεί βάζω ξανα μπροστά τη λογική της εκδημοκράτισης της ενέργειας και σκέφτομαι ότι τα τα 10 λεπτά φόρτισης σε έναν φορτιστή ταχείας φόρτισης για μια ακτίνα δράσης 700χλμ ή 200νμ στη θάλασσα, ή τα φωτοβολταικά πάνω στο σκάφος μου που μπορούν να μου δώσουν αναλόγως την έκταση τους απεριόριστη δράση για όλη την ημέρα, δεν είναι ικανά να με ρίξουν στο στόμα του πειρατή λαθρέμπορου πετρελαίου που αδειάζει 500λτ λάδι ή 1000lt νερό ή 200lt αιθανόλης μέσα στη δεξαμενή βενζίνης ή πετρελαίου του, προκειμένου να έχει περισσότερο κέρδος απο την πώληση του.

Ο κίνδυνος καταστροφής της Peter Lister μου ή της Yamaha ή της Honda μου και οποιασδήποτε άλλης μηχανής εσωτερικής καύσης που θα ξέμενε απο φίλτρα ή απο σωληνάκια ή απο ολοκληρωτική καταστροφή και ο κίνδυνος και η ταλαιπωρία του να ξεμείνω καταμεσής της θάλασσας, δεν θα μπορούσε ποτέ και σε καμία περίπτωση να εξισσοροπηθεί με την ταλαιπωρία της στάσης για έναν καφέ σε κάποιο νησί ώστε να φορτίσω και να συνεχίσω.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι σημερινές μπαταρίες ενός αυτοκινήτου αγγίζουν άνετα τα 600χλμ ακτίνας δράσης, και σε ένα σκάφος όσα θέλουμε αναλόγως το χώρο, ας μην ξεχνάμε σε οποιαδήποτε περίπτωση την απόδοση του 93% της απόδοσης των μπαταριών και τέλος ας μην ξεχνάμε τους χρόνους φόρτισης αυτών, που έχουν στη σημερινή εποχή μειωθεί σε νούμερα των 10, 15 και 20 λεπτών .

Κι αν συνδιάζαμε τις ενέργειες ?

Δυστυχώς η προπαγάνδα της εποχής που διαφημίζει στρεβλά πως η ενέργεια πρέπει να είναι καθ’ ολοκληρία “πράσινη” , αποτρέπει τους καταναλωτές και απο την διεύρηνση ων γνώσεων τους αλλά και την αποτροπή τους απο την εξοικονόμηση ενέργειας.

Το 2018 είχαμε ενημερώσει τους Υπουργούς Ενε΄ργειας και Οικονομικών καθώς και τους αντικαταστάτες τους για την επικοίμενη “χρεοκοπία” των νοικοκυριών με την στόχευση του κράτους για παραγωγή ενέργειας μόνο απο πράσινες πηγές παραγωγής όπως απο φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες αλλά, “φωνή βοώντος εν τη ερήμω” του επικείμενου πολέμου .

Κι όμως, ο συνδιασμός της ενέργειας που παράγεται απο διαφορετικές πηγές, θα μπορούσε να εκμηδενίσει τα κόστη για όλους και να βοηθήσει στην ανάκαμψη όλων των τομέων της χώρας, προκειμένου να πάψει να είναι απλώς ένα εμπορικό χωριό κατανάλωσης Κινεζικών ή οποιασδήποτε άλλης προελεύσεως προϊόντων .

Ένα σκάφος που φέρει και φωτοβολταϊκά επάνω του σε συνδιασμό με μπαταρίες, είναι αποδεδειγμένο ότι μπορεί να γυρίσει το Αιγαίο χωρίς το φόβο του να “ξεμείνει” απο ενέργεια, κινούμενο με ταχύτητες 3 και 4νμ μόνο με τα ηλιακά του πάνελ.
Ένα σκάφος που θα είχε επάνω του φωτοβολταϊκά, μπαταρίες και μια γεννήτρια, είνα ικανό να φύγει απο τη Θεσσαλονίκη και να φτάσει στην Ισπανία με το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ και χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει για ανεφοδιασμό πουθενά αλλού.

Αν λοιπόν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην ηλεκτροπρόωση, αυτό είναι στη διαχείρηση της ενέργειας και στον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και όχι στις ακτίνες δράσης των μπαταριών οι οποίες στην τελική, έχουν κι αυτές το δημοκρατικό δικαίωμα να μην επιτρέπουν ή να απαγορεύουν στους λαθρέμπορους πετρελαίου να αλλοιώσουν την ενέργεια τους, ρίχνοντας μέσα τους λάδια, νερα , αιθανόλες ή τηγανέλαια για να κερδίσουν περισσότερα .

Έτσι, παρέα και με τα 3000 διαφορετικά κινούμενα μέρη που πλέον σταματούν να υπάρχουν σε ένα σύστημα ηλεκτροπρόωσης ή ηλεκτροκίνησης αν θέλετε, μπορούμε με ασφάλεια να συμπεράνουμε ότι η μετάδοση κίνησης με ηλεκτρικά μοτέρ μέσω μπαταριών ή οποιαδήποτε άλλης μορφής ενέργειας είναι ότι καλύτερο έχει εφεύρει η ανθρωπότητα μέχρι στιγμής.

Κι επειδή σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα στον υπόλοιπο κόσμο θα αρχίσουν να επικρατούν τα αυτοκίνητα που υπερίπτανται ή και που πετάνε, ας ενημερωθούμε γιατί κινδυνεύουμε να είμαστε η μόνη υπανάπτυκτη Αφρικανική χώρα της Ευρωπαϊκής ηπείρου λευκούς κατοίκους, που θα εκθειάζει τα πετρέλαια που ναι είναι χρυσάφι για τις βαριές επιχειρήσεις άλλα εμάς όχι, ενώ ο φόβος απλά θα συνεχίσει να μας σκοτώνει. Που δεν σκοτώνει έτσι απλά.

Ο φόβος δυστυχώς πρώτα φτωχαίνει κι έπειτα επιφέρει τον θάνατο.

ΥΓ. Τη στιγμή ολοκλήρωσης του παρόντος άρθρου, έλαβα ακόμη ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από μια εταιρεία πετρελαιοειδών και από τα πολλά που λαμβάνω κάθε εβδομάδα, που με προσκαλεί να συνεργαστούμε για την πώληση προϊόντων εξορύξεων…