Η Kempower και η Candela ανακοινώνουν: Ηλεκτρικό σκάφος διέσχισε τη Βαλτική Θάλασσα – σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ 

Η ΒΑΛΤΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΑ – Μια ομάδα Σουηδών σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ οδηγώντας ένα υδροπτέρυγo Candela C-8 μεταξύ της Στοκχόλμης και της φινλανδικής αυτόνομης περιοχής Åland, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό σκάφος διέσχισε τη Βαλτική Θάλασσα. Επέστρεψαν ακόμη και την ίδια μέρα – με 95% χαμηλότερο κόστος από ένα σκάφος που κινείται με ορυκτά καύσιμα.

«Ο στόχος ήταν να αποδειχθεί ότι, τα ηλεκτρικά θαλάσσια ταξίδια μεγάλων αποστάσεων δεν είναι σήμερα μόνο εφικτά, αλλά και ότι τα ηλεκτρικά πλοία και οι λέμβοι δεν αποτυγχάνουν να ξεπερνούν από κάθε άποψη τα πλοία που τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Gustav Hasselskog , Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Candela.

Η εταιρεία τεχνολογίας με έδρα τη Στοκχόλμη ανέπτυξε τα πρώτα ηλεκτρικά σκάφη και πλοία υδροπτέρυγων στον κόσμο, σκάφη που πετούν πάνω από το νερό με 80% μείωση στην κατανάλωση ενέργειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά πλοία, παρέχοντας μεγάλη εμβέλεια και υψηλή ταχύτητα με ισχύ μπαταρίας.

Το ταξίδι ρεκόρ πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2024, με την τελευταία έκδοση του σκάφους αναψυχής Candela C-8, εξοπλισμένο με μπαταρία Polestar και φορτισμένο από την Kempower, ξεκινώντας στις 6 το πρωί από το Frihamn της Στοκχόλμης. Μετά από μια στάση φόρτισης στο Kapellskär, έφτασαν στο Mariehamn, την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη των νησιών Åland, μιας αυτόνομης περιοχής της Φινλανδίας, το μεσημέρι, καθιστώντας το το πρώτο ηλεκτρικό σκάφος που διέσχισε τη Βαλτική Θάλασσα μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας. Στο λιμάνι, τους πρωτοπόρους του ηλεκτρικού σκάφους υποδέχθηκε μια αντιπροσωπεία με επικεφαλής την πρωθυπουργό της Åland, Kristin Sjögren.

«Το μειονέκτημα των ηλεκτρικών σκαφών ήταν η μικρή εμβέλειά τους, λόγω του παραδοσιακού κύτους των σκαφών που καταναλώνουν τόση πολλή ενέργεια. Με την τεχνολογία υδροπτέρυγων που διαθέτουμε, συνδυάζουμε υψηλή ταχύτητα και εμβέλεια, αλλά έχετε τόσα άλλα πλεονεκτήματα. Το να πετάς πάνω από τη θάλασσα του Åland σε απόλυτη σιωπή και χωρίς να χτυπάς ήταν απολύτως μαγικό», είπε ο Gustav Hasselskog .

Το ταξίδι έγινε κυρίως με την υπάρχουσα υποδομή φόρτισης και σε συνεργασία με την Kempower, έναν πάροχο λύσεων φόρτισης. Στο Kapellskär, το Candela φόρτισε με έναν κινητό φορτιστή Kempower, έναν τροχοφόρο φορτιστή 40 kW συνδεδεμένο στο υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο στο λιμάνι. Στο Mariehamn της Φινλανδίας, το σκάφος συνδέθηκε στην τριφασική πρίζα της μαρίνας. Το απόγευμα στις 6 μ.μ., οι πρωτοπόροι του ηλεκτρικού σκάφους «πέταξαν» πίσω προς το Kapellskär και επέστρεψαν μέσα σε πυκνή ομίχλη στο σημείο εκκίνησης τους, το Frihamn της Στοκχόλμης, στις 11 μ.μ

«Η Kempower είναι περήφανη που συμβάλλει στην ηλεκτροδότηση της βαρκάδας και βοηθά στη δημιουργία πιο πράσινων πλωτών οδών. Τα ηλεκτρικά σκάφη σε συνδυασμό με την υδροπτέρυγα προσφέρουν την καλύτερη δυνατή απόδοση, επιτρέποντας μια ισχυρή μετάβαση προς πιο καθαρή βαρκάδα. Οι λύσεις γρήγορης φόρτισης DC της Kempower είναι ιδανικές για ηλεκτρικές βαρκάδες και ο κινητός φορτιστής Kempower είναι μια λύση plug-and-play που ενσωματώνεται άψογα με τα ηλεκτρικά δίκτυα που είναι ήδη διαθέσιμα σε πολλές μαρίνες», λέει ο Antti Vuola , Director, Market Segments, Kempower.

«Είχαμε πραγματικά άγχος για την εμβέλεια, αλλά όχι για το Candela. Η ειρωνεία είναι ότι το βενζινοκίνητο chase boat του φωτογράφου χρειάστηκε να ανεφοδιάσει πέντε φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ εμείς φορτίσαμε μόνο τρεις φορές. Φορητοί φορτιστές όπως ο κινητός φορτιστής Kempower μπορούν να εγκατασταθούν στα περισσότερα λιμάνια με χαμηλό κόστος», δήλωσε ο Gustav Hasselskog.

Η τεχνολογία υδροπτέρυγων της Candela επιτρέπει τεράστιες μειώσεις του κόστους για τις θαλάσσιες μεταφορές, κάτι που αποδείχθηκε όταν συνοψίστηκαν τα ηλεκτρικά κόστη. Το βενζινοκίνητο σκάφος καταδίωξης παρόμοιου μεγέθους που συνόδευε το ταξίδι έπρεπε να ανεφοδιαστεί για 7.800 SEK κατά τη διάρκεια των 150 ναυτικών μιλίων – ενώ το Candela C-8 κατανάλωνε 213 kWh ηλεκτρικής ενέργειας, με κόστος περίπου 400 SEK.

«Μιλάμε για 95% χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Αυτή είναι μια επανάσταση που κάνει τα θαλάσσια ταξίδια ανταγωνιστικά με τις χερσαίες μεταφορές όσον αφορά το κόστος, το οποίο θα επιδείξουμε τώρα στα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Στοκχόλμη», δήλωσε ο Gustav Hasselskog.

Αυτό το φθινόπωρο, το Candela P-12, το νέο πλοίο υδροπτέρυγας 30 επιβατών της εταιρείας, θα ξεκινήσει να εκτελεί τη διαδρομή Ekerö-Δημαρχείο Στοκχόλμης, όπου αναμένεται να μειώσει στο μισό τους χρόνους ταξιδιού χάρη στο ότι δεν παράγει επιβλαβείς αφύπνιες, επιτρέποντάς του να ταξιδεύει γρήγορα σε το εσωτερικό της πόλης.

Η Candela ανακοίνωσε πρόσφατα μια συμφωνία για την ηλεκτροδότηση του δικτύου υδάτινων μεταφορών στο γιγάντιο έργο NEOM της Σαουδικής Αραβίας, καθώς και τα πλοία που πωλούνται σε πόλεις που κυμαίνονται από το Βερολίνο έως τη Νέα Ζηλανδία.

«Μπορούμε εύκολα να ηλεκτροδοτήσουμε τις παράκτιες δημόσιες συγκοινωνίες με πολύ χαμηλό κόστος, όχι μόνο στη Σουηδία αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Απαιτείται απλώς πολιτική βούληση για να γίνει η αλλαγή», καταλήγει ο Gustav Hasselskog.

Σχετικά με τον κινητό φορτιστή Kempower – Η γρήγορη φόρτιση DC κατ’ απαίτηση γίνεται εύκολη: Ο φορητός φορτιστής είναι μια ευέλικτη λύση για διάφορες ανάγκες φόρτισης EV. Είναι ένας γρήγορος φορτιστής DC Plug & Play που μπορεί να μετακινηθεί εύκολα για να καλύψει τις απαιτήσεις φόρτισής σας, είτε πρόκειται για προσωρινή είτε για σταθερή εγκατάσταση.