Κέβιν Ντέσμοντ-Η ζωντανή σύγχρονη ιστορία των ηλεκτρικών σκαφών

“Μόνο με δημόσιες επιδείξεις στο νερό, τα ηλεκτρικά σκάφη μπορούν να γίνουν δεκτά από το κοινό, από κατασκευαστές και ναυπηγούς πλοίων και σκαφών και από δήμους και ιδιοκτήτες.”

Ερ: Κύριε Desmond, πότε ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχατε στην Electirc Boats;

Α: Πρώτα ασχολήθηκα με τα σιωπηλά ηλεκτρικά σκάφη μηδενικών αέριων εκπομπών τη δεκαετία του 1980. Ως πρόεδρος του Electric Boat Association του Ηνωμένου Βασιλείου, οργάνωσα μια μικρή ετήσια ρεγκάτα στον Άνω Τάμεση, όπου τα σκάφη ήταν καλυμμένα με λουλούδια και μπαλόνια, σε μια προσπάθεια για ρεκόρ ταχύτητας όπου τα σκάφη είχαν όριο τα 50 μίλια / ώρα, έναν 3ωρο αγώνα αντοχής για ηλεκτρικά skiffs με εξωλέμβιες στη Μικρή Βενετία του Λονδίνου . τα υπόλοιπα πλέον ειναι ιστορία .

Εν τω μεταξύ, ένας φίλος που ονομάζεται Hans Aysee στις Κάτω Χώρες αγόρασε ένα ηλεκτρικό σκάφος σε μια παρατεταμένη κρουαζιέρα στα κανάλια της χώρας αυτής και έτσι ξεκίνησαν τα ηλεκτρικά σκάφη τα οποία τώρα υπάρχουν κατά αρκετές χιλιάδες.

Τη δεκαετία του ’90 μετανάστευσα στη Γαλλία, όπου εκεί ίδρυσα τη Γαλλική Ένωση Ηλεκτρικών Σκαφών και πάλι, και τόσο στη Νάντη, όσο στο Μπορντό αλλά και στη Λα Ροσέλ, διοργανώσαμε και πάλι διαγωνισμούς ηλεκτρικών και ηλιακών ηλεκτρικών σκαφών.

Τα τελευταία 3 χρόνια προσπάθησα να παραγματοποιήσω τη μετάβαση της Βενετίας και ολόκληρου του στόλου μηχανοκίνητων σκαφών της Ιταλίας σε κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, και φέτος μαζί με την Assonautica Venezia, διοργανώσαμε γύρω απο τα κανάλια της Βενετίας μια κρουαζιέρα 25 ηλεκτροκίνητων σκαφών κάθε περιγραφής και κατηγορίας, ακολουθούμενη από την πρώτη βαθμολογία E-Regatta στον κόσμο για 7 σκάφη, με σλάλομ, με το χορό της e-ballerina αλλά και δοκιμές ταχύτητας καθώς και κρουαζιέρα αντοχής. Γύρω από αυτό, τόσο ο Δήμος, η Ιταλική Κυβέρνηση όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύουν χρήματα στην ηλεκτροδότηση της Βενετίας, από τα βαπορέτα της, τα ταξί της, τα σκάφη εργασίας της έως τα ιδιωτικά σκάφη εξωλέμβιων μηχανών, με καινοτομίες όπως το E-Dock όπου η συσκευή επαναφόρτισης είναι διακριτικά κρυμμένο μέσα στον ξύλινο στύλο πρόσδεσης

Επικροτώ το πρόγραμμα ηλεκτροδότησης ενός φέρι μποτ για το ελληνικό λιμάνι του Αιγίου, καθώς θα είναι αφενός η πρωτοπορία για τη μετατροπή του ελληνικού στόλου, θα προσφέρει εμπορική και ευχαρίστηση, βασισμένη σε ηλεκτρική πρόωση μηδενικών εκπομπών.